Strona główna Sport Chelsea 1-1 Arsenal: Czy bramka otwierająca Trevoha Chalobaha powinna zostać anulowana ze...

Chelsea 1-1 Arsenal: Czy bramka otwierająca Trevoha Chalobaha powinna zostać anulowana ze względu na pozycję spaloną Enzo Fernandeza?

33
0

Remis Chelsea z Arsenalem obfitował w kontrowersje sędziowskie – ale czy pierwsza bramka The Blues powinna zostać zdyskwalifikowana ze względu na kolejne subiektywne spalone w Premier League?

W drugiej połowie Trevoh Chalobah wyprowadził dziesięciu Chelsea na prowadzenie po przewróceniu narożnika Reece’a Jamesa – ale czy Enzo Fernandez odegrał kluczową rolę w wprowadzeniu piłki – z pozycji spalonej?

Numer 8 Chelsea był przed akcją, kiedy Chalobah przekazał piłkę i chociaż Fernandez nie dotyka piłki, wydaje się, że wpłynął na zdolność Cristhiana Mosquery do wybicia piłki z linii.

Zgodnie z zasadami IFAB (Międzynarodowe Zrzeszenie Piłkarskie), organu regulującego zasady gry, zawodnik może być na spalonym, jeśli:

  • uniemożliwia rywalowi grę piłki
  • stara się zdobyć piłkę z rywalem lub
  • podjmuje oczywistą akcję, która w oczywisty sposób wpływa na zdolność rywala do gry w piłkę.

Działania Fernandeza podważają te trzy kryteria. Sky Sports News zwróciło się do PGMOL o komentarz.

Mimo że prawa ręka Mosquery jest technicznie w linii z Fernandezem, Zasady Gry stanowią, że „Ręce i ramiona wszystkich zawodników, łącznie z bramkarzami, nie są brane pod uwagę” w przypadku spalonego, ponieważ nie można zyskać przewagi, używając rąk w piłce nożnej.

Zamiast tego, spalone są oceniane na podstawie linii rękawa. A Fernandez wydaje się być przed rękawem Mosquery.

To zdarzenie następuje po kilku subiektywnych decyzjach w sprawie spalonego w Premier League. Bramkę Virgila van Dijka dla Liverpoolu przeciwko Man City uznano za nieważną, ponieważ Andy Robertson uznano za wpływającego na grę z pozycji spalonej, nie dotykając piłki.

Potem, dwa tygodnie później, VAR pozwolił na gola Murillo dla Nottingham Forest w meczu z Liverpoolem, mimo że Dan Ndoye stał w pozycji spalonej. Ten gol został zatwierdzony, ponieważ uznano, że Ndoye nie był w polu widzenia Alissona.

Czy sędziowie przegapili ważne wezwanie, które mogłoby wpłynąć na wyścig o mistrzostwo w tym sezonie?